В „Макларън“: Бътън или Вандорн?

Дженсън Бътън или Стофел Вандорн? Това е сериозният проблем, който McLaren трябва да реши в преддверието на 2017 г., защото договорът с Фернандо Алонсо изтича в края на следващия сезон.

butun1Ако на пазара на пилотите от „Формула-1“ не се случат някакви извънредни събития, то „Макларън“ ще трябва да избира между Бътън, чийто договор приключва в края на 2016-та – и сегашния си резервен пилот Вандорн.

Този сезон Стофел, като действащ шампион на GP2, дебютира в японската серия „Суперформула“ и съвместява изявите си там със своите задължение във „Формула-1“ – но има твърдото намерение да се включи в основния състав на „Макларън“ следващата година.

Босът на „Макларън“ Рон Денис наскоро предупреди конкурентите си, които проявяват интерес към Вандорн, че белгийският пилот не се продава.

– Винаги е приятно да се чуят подобни коментари – каза Вандорн в Канада. – Моята цел си остава същата: искам да участвам във „Формула-1“ следващата година и ще се постарая да направя всичко възможно за това. Но засега нямам никакви гаранции. Много съм доволен от „Макларън-Хонда“ и се надява, че в края на краищата ще бъда тук догодина. От други екипи също има голям интерес към мен. Както и да е, искам да се озова в стартовата решетка на Ф1 през сезон-2017.

Така се създава впечтлението, че Вандорн не желае да чака вечно шанса си в „Макларън“, но пък и екипът от Уокинг също няма намерение да го губи.

Оптималният вариант е да го дадат под наем на някой от заинтересованите екипи, както направи „Мерцедес“ с Паскал Верлайн, като го предостави на „Мейнър“. Това би позволило на белгиеца да натрупа опит във Ф1 в по-спокойна обстановка – но засега такъв вариант изглежда слабо вероятен.

Ако „Макларън“ реши да избере Вандорн, тогава Дженсън Батън ще трябва да напусне отбора. А световният шампион от 2009-та би предпочел да остане за 8-ми сезон в Уокинг, особено след изпълненото с трудности преминаване към двигателите на „Хонда“.

Японският производител вече работи върху силовата установка за следващия сезон, FIA се опитва да постигне синхронизиране на характеристиките на различните двигатели – а „Макларън“ се надява, че новият регламент, в който ще се акцентира специално върху аеродинамиката, ще позволи да се реализират силните страни на неговото шаси.

Автор: miroslava

Сподели

Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *