Мрежата от неправителствени европейски антиалкохолни организации Eurocare, в която влизат около 50 институции в 25 страни на континента, се обяви против договора на „Формула-1“ с пивоварната компания „Хайнекен“.
Четиригодишната сделка на „Хайнекен“ с Ф1 на сума 150 милиона паунда възмути генералния секретар на Eurocare Мариан Скар.
Скар написа открито писмо до президента на FIA Жан Тодт, в което осъди сътрудничеството на Ф1 с алкохолни брендове.
Независимо, че FIA не може да влияе върху договорната политика на Ф1 с едни или други компании, защото това са прерогативи на Бърни Екълстоун, Скар смята, че Тодт е длъжен да се намеси в ситуацията, защото е специален представител на ООН по въпросите за сигурността по пътищата.
Копия от писмото бяха изпратени също така до Екълстоун и генералния директор на Световната здравна организация Маргарет Чен.
Скар изрази дълбока обезпокоеност от факта, че в момента алкохолните брендове преобладават на спонсорския пазар на Ф1, като свързват популярния спорт с една от главните причини за смърт по пътищата, а именно – шофирането в нетрезво състояние.
Освен Heineken, във Ф1 се рекламират и други алкохолни марки: Martini (екипът на Williams), Chandon и Johnnie Walker (McLaren) и Kingfisher (Force India).
Скар добавя:
„Алкохолният пазар има огромно влияние в обществото, особено върху младите хора. Ф1 се превръща в проводник на алкохолни брендове в спортните събития. Бихме искали договорите с тези компании да бъдат преразгледани, както по-рано беше сторено с производителите на тютюневи изделия. FIA също носи отговорност, защото Ф1 е нейно подразделение. Освен това, FIA е един от акционерите на Ф1. „Формула-1“ трябва да си зададе въпроса какво желае да бъде: връх на автомобилния спорт или алкохолна марка? Ако Ф1 и производителите на алкохолна продукция искат да ги възприемат като отговорни организации, трябва да прекратят това сътрудничество. Алкохолът трябва да бъде отстранен от „Формула-1“.